Етапи та Методи

Аналізу Конкурентів

для Дизайнера

Знаємо, як важливо постійно покращувати свої навички та створювати дизайни, які виділяються на тлі конкурентів. Тому сьогодні поділимося практичними порадами щодо етапів та методів проведення ретельного аналізу конкурентів у сфері дизайну.

Конкурентний аналіз дозволяє зрозуміти, які підходи використовують конкуренти, як вони подають свої продукти та які функції реалізують. Це допомагає знайти інноваційні ідеї, уникнути типових помилок та створити дизайн, який перевершить очікування клієнтів та буде зручний для користувачів.

Які ж кроки варто зробити, щоб провести якісний аналіз конкурентів?

Універсального методу тут не має. Ти можеш скласти графіки чи таблиці, а можеш занотувати все у ноушн - як тобі зручно. Але всю знайдену інформацію треба зберігати і структурувати.​

А що взагалі треба користувачу?

В першу чергу ми створюємо те, чим користуватиметься не тільки клієнт як інструментом, а й користувач. Загалом наша кінцева мета – зацікавити користувача надати йому те що він очікує і те що не може знайти в конкурентів. Тож давай подумаємо – а що йому треба?

Знай ворога (чи друга) у лице - визначи конкурентів.

Першим кроком є пошук конкурентів, що пропонують подібні дизайнерські продукти або послуги. Скористайся Google Advanced Search з розширеними налаштуваннями, сервісами Similarweb, Crunchbase, Trustpilot та Owler, а також магазинами додатків – Google Play та Apple Store.

Важлива частина - збір інформації

На цьому етапі порівняй підходи до дизайну, подачу продуктів та їх функціонал у конкурентів.

Обери кілька визначених вже конкурентів, і таки зроби собі таблицю в улюбленому додатку та оціни наступні моменти:

  • Яка подача чи що висвітлено як головна перевага? На чому сфокусовані конкуренти, що їх УТП?
  • Які другорядні можливості пропонують конкуренти користувачу?
  • Чи зручний сайт з точки зору користувача? (оціни структуру та дизайн сайту, наскільки інтуїтивно можливо знайти потрібну кнопку чи вкладку)
  • Технічні параметри: чи є і як працює мобільна адаптація, скільки часу користувач очікує завантаження контенту тощо
  • Збирай всі деталі що кинулись тобі в око і зацікавили, потім розберешся що з ними робити

А тепер час попрацювати головою - аналіз інформації

Інструменти SWOT-аналізу та таблиці порівняння допоможуть структурувати інформацію по кожному з конкурентів.

Що таке SWOT-аналіз?

Strengths – сильні сторони

Weaknesses – слабкі сторони

Opportunities – можливості для розвитку

Threats – загрозливі фактори

Метод 7P

Ще один класичний метод аналізу конкурентів – 7P (Product, Price, Place, Promotion, People, Process, Physical evidence) – на кожен пункт виставляєш умовну оцінку та складаєш порівняльну таблицю аналізу конкурентів з рейтинговими балами.

Не бійся видимувати свої категорії порівняня.

Це допоможе сформувати розуміння того що є спільне, хто чим виділяється проміж іншіх і де приховано можливість виділитись поміж конкрурентів.

І головне – пам’ятай, що аналіз конкурентів – це не про “скопіювати”, а скоріше про “надихнутися” і знайти свій унікальний підхід, що враховує особливості конкурентного середовища.

Ще одна важлива порада

Не наслідуй бездумно підхід, а завжди думай, чому конкуренти прийняли те чи інше рішення – це дозволить тобі ширше побачити картину та знайти цікаві власні рішення.

More Articles

Цілі, що змінюють життя: покрокова інструкція для результату
21-01-2025

Досягайте життєвих цілей легко! Покрокова інструкція, SMART-методи та поради для реальних змін уже тут.

Підводимо підсумки року: що важливіше досвід чи фінанси
15-01-2025

Дізнайтеся, як підвести підсумки року, оцінюючи фінансові результати та професійний досвід для майбутнього зростання

Фрілансер у публічному просторі: гай на щодень
26-12-2024

Як фрилансеру залишатися помітним онлайн: поради та щоденні активності для просування особистого бренду.

Etcetera осінь 2024 у цифрах
12-12-2024

Дізнайтеся про осінні оновлення Etcetera: зміни на Upwork, інструменти ШІ, досягнення команди та результати продажів. Наші плани на зиму вже в дії!

Фрілансер у публічному просторі: що писати про себе
09-12-2024

Дізнайтеся, як фрілансери можуть створювати ефективні профілі та контент для залучення клієнтів і розвитку бренду у публічному просторі.

Оновлення UpWork за осінь 2024
09-12-2024

Оновлення Upwork осені 2024: зміни JSS, Profile Insights, відеосупроводи та інструменти для ефективної співпраці.

Як бургер і кебаб стали частиною UI-дизайну
09-12-2024

Як "їстівні" іконки, такі як гамбургер-меню, змінили UI-дизайн. Історія та креативні інтерпретації.

Оновлення JSS: прозора система репутації на Upwork
22-11-2024

Оновлення JSS на Upwork: нові правила, щоденне оновлення рейтингу та інструменти для покращення репутації фрілансерів.

Пропозиції та знижки від UpWork
01-11-2024

Отримайте спеціальні знижки Upwork на Adobe, Microsoft 365, ClickUp та інші сервіси для успішної роботи фрилансера!

Фрілансер у публічному просторі: як побудувати професійний бренд
31-10-2024

Дізнайтеся, як побудувати професійний бренд як фрілансер, підвищити свою онлайн-видимість та привернути клієнтів.

Доступний дизайн: Чому стандарти WCAG важливі
31-10-2024

Досліджуйте важливість стандартів WCAG для доступного дизайну та їх вплив на покращення досвіду користувачів і SEO вашого сайту.

Дайджест постів про роботу у команді
31-10-2024

Досліджуйте важливість роботи у команді через найкращі пости від Etcetera. Дізнайтеся про комунікацію, вирішення конфліктів і підтримку довіри