5 базових правил

комунікації

у віддалених командах

Знаємо, як інколи стресово працювати у команді, яка не знаходиться у одному приміщенні, коли тобі можуть годинами не відповідати на повідомлення, або виконувати задачу не так, як ти її поставив, бо людина зрозуміла щось своє…

На щастя, у нашій команді такого вже давно нема - ми працюємо злагоджено та ефективно. Бо ми для себе сформували низку правил, які допомагають нам “stay calm” та прозоро комунікувати один з одним навіть на відстані тисяч кілометрів.

Кожне правило сформовано на базі помилки та досвіду. Якщо їм слідувати - це допомагає уникнути проблем та підвищує ефективність у роботі загалом. Тож зберігайте собі 5 базових правил комунікації у віддалених командах від Etcetera:

1) Не зрозумів - запитай

Запитувати не соромно, це круто! Це показує, що ти в темі, що тобі не все одно. Не знаєш якесь слово? Питай! Не розчув завдання? Перепитуй! Закидали тебе незрозумілими абревіатурами? Не мовчи, а з'ясовуй! Це говорить про твою уважність до деталей та зацікавленість у роботі.

Ми в команді цінуємо таких активних колег. Бо коли всі все розуміють - робота йде як по маслу. Тож не соромся, питай сміливо.

2) Сумніваєшся - уточни

Бувало у вас таке? Отримуєте завдання і думаєте: "Та я це сто разів робив, все ясно". А потім виявляється, що ви зовсім не те зробили. Знайома ситуація?

Навіть якщо тобі здається, що ти все знаєш, не поспішай. Бо твій досвід - це круто, але він може зіграти з тобою злий жарт. Якщо зараз кожен із нас подумає про фрукт, то кожен уявить свій. Так з усим! Тому завжди варто перевірити, чи ви на одній хвилі - проговорити, хто як розуміє виконання задачі, уточнити всі деталі.

Не соромся уточнювати! Це не занудство, а ознака профі. Бо професіонал знає: краще витратити хвилину на уточнення, ніж потім день на переробку.

3) Маєш проблему - озвучуй, потім вирішуй

У роботі, інколи, найстрашніше це не дедлайн і не складні задачі, а несподівані проблеми, про які ніхто не знає. Ми цього уникаємо завдяки правилу "Маєш проблему - озвучуй, потім вирішуй”.

У всіх випадках варто попередити команду, коли щось пішло або йде не так. Алгоритм такий:

  1. Озвучити проблему і на що вона впливає;
  2. Валідувати з командою (або з клієнтом – в залежності від випадку), що це дійсно проблема і її необхідно вирішувати зараз;
  3. Визначити, хто її вирішує (це може бути твоя відповідальність, а може і ні)

Як побічний ефект, якщо таку проблему вже вирішували, у команди взагалі може бути готовий “шорткат”. Але ти про це не знатимеш, якщо не озвучиш проблему.

Не буває "поганих новин". Є тільки інформація, яка допомагає нам стати кращими та знайти ефективне вирішення з мінімальними затратами часу та нервів.

4) “Горить!” - кричи до того, як згоріло

Для особистих форс-мажорів у нас є окреме правило: “Кричи до того, як згоріло”.

Різне у житті буває - ви захворіли, зникло світло, застрягли в аеропорту, або завал на іншому проєкті - і робота стала. Кричіть "Горить!" і не витрачайте час, сподіваючись “Може зараз виправиться” - якщо виправиться - супер! А не виправиться - всі будуть до того готові.

Коли команда знає про можливі труднощі, є можливість знайти оптимальне рішення у моменті або пофлексити, посунути дедлайни, перерозподілити завдання абощо.

Не намагайтеся бути супергероєм - просто дай знати, що у вас "припікає". Чесно говорити про труднощі - це не слабкість, а ознака відповідальності.

5) Transparency now

Ще одне просте, але важливе правило у нашій команді - “Transparency now”. В умовах віддаленої роботи ми не можемо бачити, чим займаються інші, тому нам потрібно бути прозорими у комунікації.

Уявіть ситуацію: ви надіслали важливе повідомлення або завдання колезі, а у відповідь тиша. І ви вже почали хвилюватися - чи отримали взагалі ваше повідомлення? В той момент людина може вже почати виконувати роботу, але ви ж про це не знаєте і йдете за допомогою іншого колеги. Так витрачається командний час та зменшується ефективність.

Ми пропонуємо завжди відповідати в межах години та позначати чітко свої дії:

  • поставити смайлик, якщо ти побачив та прийняв до відома;
  • якщо отримав задачу, зазнач, коли зможеш її почати чи віддати;
  • повідомити, якщо не можеш це виконати.

Це правило допомагає всім бути в курсі і підтримувати чіткість у виконанні завдань. Коли кожен з нас дотримується "Transparency now", це забезпечує ефективність роботи та зменшує стрес від невизначеності.

Ці правила ми впроваджуємо ще на першому етапі онбордінгу, щоб нові члени команди вже з першого дня включались у філософію Etcetera та вливались у наш злагоджено працюючий механізм роботи всередині агенції та при спілкуванні з клієнтами. Використайте їх всередині своєї команди та побачите, наскільки легше почнуть вирішуватись здавалось би “складні” питання.

More Articles

Як змінюється SEO в епоху AI
21-10-2025

ШІ трансформує пошук. Дізнайтеся, як SEO розвивається в AEO та GEO, де видимість означає цитування у відповідях ШІ, а не лише рейтинг у результатах

Не вимикай мозок: як мислити поруч із ШІ
16-10-2025

ШІ спрощує роботу, але уповільнює мислення. Як залишатися творчою й мислячою людиною, коли машини роблять усе.

AI workslop: чому бізнес платить фрілансерам за виправлення помилок ШІ
07-10-2025

AI workslop коштує компаніям тисячі доларів. А фрілансери, що вміють виправляти помилки ШІ, стають більш затребуваними.

Disney Creative Strategy: як ідеї стають реальністю
03-10-2025

Як мислення за методом Діснея дисциплінує креативність і переводить ідеї з фантазії у дію.

Upwork Boost: Підвищення видимості профілю фрілансера
29-09-2025

Порівнюємо Upwork Profile Boost і Available Now: що дає більше видимості, коли варто застосовувати та який буст обрати.

10 постів, які допоможуть почати на Upwork
29-09-2025

Ми зібрали для вас статті, які допоможуть розібратись з ключовими речами — від створення профілю до побудови довгострокових відносин із клієнтами.

Літо 2025 в Etcetera
26-09-2025

Результати літа 2025 в Etcetera: тихий сезон, нові люди в команді, зміни на Upwork і плани на активну осінь.

Відгуки на Upwork: інструмент довіри, якому варто навчитися
22-09-2025

Відгуки на Upwork — ключ до довіри. Дізнайся, як клієнти читають відгуки, як фрілансерам оцінювати клієнтів та як правильно просити фідбек

7 Hats: інструмент мислення, який економить час і нерви
08-09-2025

Як метод 7 капелюхів мислення допомагає бачити повну картину й ухвалювати ефективні рішення фрілансерам та командам.

Upwork: чи перетворився він на платформу pay-to-play?
29-08-2025

Дізнайтеся повну еволюцію системи оплат на Upwork: від комісії 10% до нинішніх 0-15%, а також Connects, Boost та інші платні інструменти.

Upwork Reset 2025: як перезапустити свою стратегію
25-08-2025

5 кроків для оновлення стратегії на Upwork у 2025: навички, ціни, заявки, JSS та нова комісія

Як створити команду, яка не розвалиться під час кризи
22-08-2025

Як побудувати сильну команду, що витримує кризи: Денис Сафонов ділиться уроками за 11 років керування агенцією Etcetera в умовах глобальних викликів.