Як обирати

клієнтів на Upwork:

практичні поради

Хороший клієнт — це більше, ніж гроші. Це — репутація, можливість розвитку та комфорт у роботі. На основі нашого багаторічного досвіду на Upwork ділимося практичними порадами, як знаходити саме «своїх» замовників. На Upwork можна зустріти різних замовників. Ось основні моменти на що треба звернути увагу:

Відгуки та історія контрактів

Всю інформацію про клієнта можна проаналізувати ще до прочитання джоб-поста. Ми вважаємо, що хороший клієнт важливіше хорошого проекту. Клієнт із негативними відгуками — ризик для вашої репутації, старанно зважуйте усі ризики!

Клієнти з хорошою репутацією — мають багато позитивних відгуків, чітко ставлять завдання, легко йдуть на контакт і зазвичай добре платять.

Новачки без історії — нові клієнти, які тільки починають працювати на платформі. Вони можуть бути як потенційними довгостроковими партнерами, так і певним ризиком через недостатню ясність їх очікувань та організації. Будьте готові, що вам доведеться навчати їх, як користуватись платформою.

Формулювання запиту

Чи розуміє клієнт, чого насправді хоче простежується і в самому овервью джоб-поста, і в подальшій комунікації.

  • Клієнти з чіткими запитами мають добре сформульоване завдання, чітко визначені вимоги та цілі, що полегшує виконання роботи.
  • Клієнти з нечіткими запитами можуть не чітко формулювати завдання – без прикладів або зрозумілої цілі. Це вимагає додаткових уточнень та комунікації, але такі проєкти можуть бути цікавими викликами.
  • Хаотичні кліенти – ті, у яких в принципі хаотичний і емоційний підхід.

Вони:

  • не можуть зрозуміло описати, чого хочуть;
  • не мають конкретних цілей («зробіть на ваш смак»);
  • поводяться агресивно або некоректно.
  •  

Це - “ред флєгс”, які майорять і кричать: “Обходь стороною!”

Розмір та специфіку бізнесу

Важливо зрозуміти, наскільки великий бізнес вашого клієнта, які завдання він перед собою ставить, і які ресурси вже має. Це допоможе оцінити, чи зможете ви задовільнити його потреби, наскільки складними можуть бути завдання, і чи відповідає ваш досвід очікуванням цього конкретного замовника. Обирайте завдання, у яких ви впевнені хоча б на 70%, решту можна освоїти в процесі.

Хто ухвалює рішення

М’яко уточніть цю деталь у розмові: «Розкажіть трохи про себе та свою роль у проєкті». Це дозволить зрозуміти, чи спілкуєтесь ви з людиною, яка має фінальне слово в ухваленні рішень, чи потрібно буде пройти кілька етапів затвердження. Це важливо, бо впливає на час та ефективність комунікації, а також на прийняття рішень щодо вашої роботи.

Як "обрати" клієнта?

Кожен має власний підхід і розуміння ризиків, на які готовий іти. Ось наша рекомендація: обирайте того, хто вам приємний або хоча б зрозумілий. Особистий контакт — ключ до довгострокової співпраці. 

Важливо ще на етапі переговорів зрозуміти, чи зможете ви з цією людиною побудувати комфортні стосунки. Це дозволить вам легше вирішувати потенційні конфлікти або непорозуміння в майбутньому та зробить вашу співпрацю більш ефективною та приємною.

Ми витрачаємо на роботу велику частину свого життя, тож давайте підходити до цього свідомо.

Більше практичних порад ви знайдете у подкастах нашого засновника Дениса із автором ютуб-каналу Freelance Mushrooms за посиланнями:

More Articles

AI workslop: чому бізнес платить фрілансерам за виправлення помилок ШІ
07-10-2025

AI workslop коштує компаніям тисячі доларів. А фрілансери, що вміють виправляти помилки ШІ, стають більш затребуваними.

Disney Creative Strategy: як ідеї стають реальністю
03-10-2025

Як мислення за методом Діснея дисциплінує креативність і переводить ідеї з фантазії у дію.

Upwork Boost: Підвищення видимості профілю фрілансера
29-09-2025

Порівнюємо Upwork Profile Boost і Available Now: що дає більше видимості, коли варто застосовувати та який буст обрати.

10 постів, які допоможуть почати на Upwork
29-09-2025

Ми зібрали для вас статті, які допоможуть розібратись з ключовими речами — від створення профілю до побудови довгострокових відносин із клієнтами.

Літо 2025 в Etcetera
26-09-2025

Результати літа 2025 в Etcetera: тихий сезон, нові люди в команді, зміни на Upwork і плани на активну осінь.

Відгуки на Upwork: інструмент довіри, якому варто навчитися
22-09-2025

Відгуки на Upwork — ключ до довіри. Дізнайся, як клієнти читають відгуки, як фрілансерам оцінювати клієнтів та як правильно просити фідбек

7 Hats: інструмент мислення, який економить час і нерви
08-09-2025

Як метод 7 капелюхів мислення допомагає бачити повну картину й ухвалювати ефективні рішення фрілансерам та командам.

Upwork: чи перетворився він на платформу pay-to-play?
29-08-2025

Дізнайтеся повну еволюцію системи оплат на Upwork: від комісії 10% до нинішніх 0-15%, а також Connects, Boost та інші платні інструменти.

Upwork Reset 2025: як перезапустити свою стратегію
25-08-2025

5 кроків для оновлення стратегії на Upwork у 2025: навички, ціни, заявки, JSS та нова комісія

Як створити команду, яка не розвалиться під час кризи
22-08-2025

Як побудувати сильну команду, що витримує кризи: Денис Сафонов ділиться уроками за 11 років керування агенцією Etcetera в умовах глобальних викликів.

Upwork Q2 2025: що змінилось і що це означає для фрилансерів
15-08-2025

Upwork Q2 2025 results: fewer clients, bigger budgets, AI at the core, rising paid services, and strategic acquisitions shaping the platform’s future.

Коли креативність зникає, як її віднайти?
03-08-2025

Коли креативність зникає, не панікуйте — ось 8 способів мʼяко повернути натхнення та знову ввімкнути творчу уяву.