Всю інформацію про клієнта можна проаналізувати ще до прочитання джоб-поста. Ми вважаємо, що хороший клієнт важливіше хорошого проекту. Клієнт із негативними відгуками — ризик для вашої репутації, старанно зважуйте усі ризики!
Клієнти з хорошою репутацією — мають багато позитивних відгуків, чітко ставлять завдання, легко йдуть на контакт і зазвичай добре платять.
Новачки без історії — нові клієнти, які тільки починають працювати на платформі. Вони можуть бути як потенційними довгостроковими партнерами, так і певним ризиком через недостатню ясність їх очікувань та організації. Будьте готові, що вам доведеться навчати їх, як користуватись платформою.
Чи розуміє клієнт, чого насправді хоче простежується і в самому овервью джоб-поста, і в подальшій комунікації.
Вони:
Це - “ред флєгс”, які майорять і кричать: “Обходь стороною!”
Важливо зрозуміти, наскільки великий бізнес вашого клієнта, які завдання він перед собою ставить, і які ресурси вже має. Це допоможе оцінити, чи зможете ви задовільнити його потреби, наскільки складними можуть бути завдання, і чи відповідає ваш досвід очікуванням цього конкретного замовника. Обирайте завдання, у яких ви впевнені хоча б на 70%, решту можна освоїти в процесі.
М’яко уточніть цю деталь у розмові: «Розкажіть трохи про себе та свою роль у проєкті». Це дозволить зрозуміти, чи спілкуєтесь ви з людиною, яка має фінальне слово в ухваленні рішень, чи потрібно буде пройти кілька етапів затвердження. Це важливо, бо впливає на час та ефективність комунікації, а також на прийняття рішень щодо вашої роботи.
Кожен має власний підхід і розуміння ризиків, на які готовий іти. Ось наша рекомендація: обирайте того, хто вам приємний або хоча б зрозумілий. Особистий контакт — ключ до довгострокової співпраці.
Важливо ще на етапі переговорів зрозуміти, чи зможете ви з цією людиною побудувати комфортні стосунки. Це дозволить вам легше вирішувати потенційні конфлікти або непорозуміння в майбутньому та зробить вашу співпрацю більш ефективною та приємною.
Ми витрачаємо на роботу велику частину свого життя, тож давайте підходити до цього свідомо.
Більше практичних порад ви знайдете у подкастах нашого засновника Дениса із автором ютуб-каналу Freelance Mushrooms за посиланнями:
AI workslop коштує компаніям тисячі доларів. А фрілансери, що вміють виправляти помилки ШІ, стають більш затребуваними.
Як мислення за методом Діснея дисциплінує креативність і переводить ідеї з фантазії у дію.
Порівнюємо Upwork Profile Boost і Available Now: що дає більше видимості, коли варто застосовувати та який буст обрати.
Ми зібрали для вас статті, які допоможуть розібратись з ключовими речами — від створення профілю до побудови довгострокових відносин із клієнтами.
Результати літа 2025 в Etcetera: тихий сезон, нові люди в команді, зміни на Upwork і плани на активну осінь.
Відгуки на Upwork — ключ до довіри. Дізнайся, як клієнти читають відгуки, як фрілансерам оцінювати клієнтів та як правильно просити фідбек
Як метод 7 капелюхів мислення допомагає бачити повну картину й ухвалювати ефективні рішення фрілансерам та командам.
Дізнайтеся повну еволюцію системи оплат на Upwork: від комісії 10% до нинішніх 0-15%, а також Connects, Boost та інші платні інструменти.
5 кроків для оновлення стратегії на Upwork у 2025: навички, ціни, заявки, JSS та нова комісія
Як побудувати сильну команду, що витримує кризи: Денис Сафонов ділиться уроками за 11 років керування агенцією Etcetera в умовах глобальних викликів.
Upwork Q2 2025 results: fewer clients, bigger budgets, AI at the core, rising paid services, and strategic acquisitions shaping the platform’s future.
Коли креативність зникає, не панікуйте — ось 8 способів мʼяко повернути натхнення та знову ввімкнути творчу уяву.