"Сильна команда починається з цінностей і процесів. Якщо вони збігаються — усе працює. Якщо ні — жодна професійність не врятує.” Денис Сафонов, засновник Etcetera
Ми запитали Дениса Сафонова, що робить команду стійкою і що точно НЕ працює.
Як ти обирав перших людей у команду?
Ми обирали перших людей в команду саме базуючись на цінностях і розумінні того, що підхід до роботи такий самий, як я собі уявляю — вірний.
По факту, з того моменту наш процес відбору не змінився. Він став просто глибше вивчати цінності людини, підхід до роботи, до того, як вона виконується: чи вони співпадають з нашими, .
Тобто — чи схожі процеси вже в голові людини, які вона вважає вірними. Якщо вони співпадають з командними — виходить чудово.
Чи є принципи, за якими ви не готові працювати з людьми, навіть якщо вони сильні спеціалісти?
Якщо цінності і розуміння того, як повинна виконуватись робота, який підхід до роботи, до спілкування не співпадають, нам неважливо, наскільки сильний спеціаліст. З ним будуть одні клопоти і проблеми в процесі роботи.
Як команда реагувала на невизначеність або тиск у кризи, бо пережили чимало…?
Що тут сказати — кожна людина реагує по-різному.
І кожній людині потрібен час, щоб пристосуватись до нових умов.
Наш підхід якраз базується на тому, щоб надати кожній людині можливість до цих умов пристосуватись.
Що допомогло залишитись разом у найважчі періоди?
Те, що ми відбирали людей зі схожими цінностями, інтересами, з поглядом на роботу і життя в цілому.
Це і тримало.
Як ви дізнаєтесь, що в когось “тріщить”?
В нас існує система one-to-one, коли HR спілкується з кожною людиною хоча б раз на місяць. По душах, щоб зрозуміти, що в неї відбувається.
Але окрім цього, менеджери діляться інформацією один з одним: що там відбувається, які нюанси, щоб врахувати і підлаштувати роботу так, щоб всі відчували комфорт і при цьому не страждали клієнти.
Які практики комунікації тримають зв’язок у віддаленій структурі?
В нас є базові правила комунікації в команді. Вони допомагають тримати зв’язок, бути почутими і зрозумілими. Вони придумані саме під віддалену команду і враховують більшість нюансів, які виникають. За роки у нас вже сформувалась окрема культура і на анбордінгу кожній людині ми пояснюємо, що для команди важливо до дрібниць. Плюс — зворотний зв’язок: можна дати і на one-on-one, і на інших подіях — дрінки, настолки, зустрічі окремих напрямків (дизайн, дев тощо).
Яку помилку ви б не хотіли більше повторювати?
Найгірша ситуація — коли дружні або персональні зв’язки стають важливішими за загальні правила і підходи. Це призводить до “підковдрових” рішень: наче щось швидко вирішується, але в довгу — руйнує систему. І з цим складно боротись, бо команда дружня, всі спілкуються. Але ту межу між дружністю і дружбою треба тримати.
Що порадите тим, хто будує команду в умовах турбулентності?
Дуже важливо, щоб були зрозумілі та чіткі процеси: хто за що відповідає, хто що має робити і який результат очікується. Якщо цього немає — буде бардак.
Що критичне для виживання команди у 2025?
Те саме, що й у будь-якому іншому році — баланс атмосфери і результатів. Якщо перекос у бік клієнтів і до людей ставлення як до ресурсу — все почне розвалюватись. Якщо перекос у бік атмосфери (все ніби душевно, але робота не робиться) — клієнти йдуть.
У цьому інтерв’ю немає універсальної формули чи чарівної інструкції. Але є досвід, прожитий особисто. Усі ці правила, процеси, підходи до комунікації — не просто “корпоративна політика”. Це вибір та вклад у розвиток агенції, який відчутний і в атмосфері у команді, у підборі клієнтів та у результатах.
“Є люди, до яких доходять легенди про нашу команду. Я бачу по їх очах, як вони захоплюються й вважають нас чарівними єдинорогами на Upwork. Я впевнена, без тебе, Денисе, цього дива б не сталося.” — Торі, HR Etcetera
За ці роки Денис збудував не просто команду, а культуру, в якій хочеться залишатись. І саме це — найбільша цінність.
Відгуки на Upwork — ключ до довіри. Дізнайся, як клієнти читають відгуки, як фрілансерам оцінювати клієнтів та як правильно просити фідбек
Як метод 7 капелюхів мислення допомагає бачити повну картину й ухвалювати ефективні рішення фрілансерам та командам.
Дізнайтеся повну еволюцію системи оплат на Upwork: від комісії 10% до нинішніх 0-15%, а також Connects, Boost та інші платні інструменти.
5 кроків для оновлення стратегії на Upwork у 2025: навички, ціни, заявки, JSS та нова комісія
Як побудувати сильну команду, що витримує кризи: Денис Сафонов ділиться уроками за 11 років керування агенцією Etcetera в умовах глобальних викликів.
Upwork Q2 2025 results: fewer clients, bigger budgets, AI at the core, rising paid services, and strategic acquisitions shaping the platform’s future.
Коли креативність зникає, не панікуйте — ось 8 способів мʼяко повернути натхнення та знову ввімкнути творчу уяву.
Дізнайся, як опанувати будь-яку нову навичку всього за 20 годин. Метод 20 годин Джоша Кауфмана робить швидке навчання можливим!
Літній список читання для фрілансерів і креаторів: книжки, що допомагають зростати особисто й професійно — сторінка за сторінкою.
Upwork змінює вектор: ШІ більше не опція, а стандарт. Розбираємось, що це означає для фрілансерів і як підготуватись до нової реальності.
Ми проаналізували звіт Vollna за 2024 рік, щоб зрозуміти, скільки реально платять на Upwork, які ніші зростають і де найкраще стартувати фрілансеру.
У віддаленій роботі немає кивків і поглядів. Тому в нас є правило "Transparency now" — щоб бути передбачуваними, зрозумілими і працювати злагоджено.