Агенції на Upwork.

Ділимось 8-річним

досвідом Etcetera

На жаль на Upwork багато інформації як відкрити агенцію, але дуже мало про те, як агенції на Upwork насправді функціонуют. Ми вирішили розповісти про наше розуміння й досвід у серії статей на цю тему.

Отже, давайте сьогодні поговоримо про те, яки переваги надає відкриття агенції та коли її треба відкривати.

Переваги агенції

benefits of agencies on upwork

Upwork від самого початку був oDesk — платформою для поодиноких фахівців, які шукають свого невеликого клієнта(ів), і навіть зараз здається більшість фрілансерів так його бачать. Навіть коли oDesk обʼєднався с eLance, який мав функціонал більш зручний для роботи компанія-компанія, виглядало, що суттєво нічого не змінилось, адже весь Upwork було побудовано в першу чергу на функціоналі oDesk. Але з тих часів багато чого змінилося і головне дуже змінилася стратегія Upwork. Зʼявився той функціонал Upwork, який дозволяє групі людей досить зручно працювати з клієнтами-компаніями більшого розміру ніж поодинокий підприємець. Хоча логіка того, як це відбувається на Upwork трохи не звична.

Клієнт не може відкрити контракт з агенцією безпосередньо, а тільки з окремим конкретним членом агенції. Це дуже важливо розуміти від самого початку, а все інше досить звично або витікає з цього розуміння.

По-перше, окреслімо навіщо Агенції на Upwork взагалі. Ось як ми бачимо це:

Upwork'y потрібні агенції для співпраці з більшими бізнесами задля більшого прибутку

Деякий час тому Upwork почав рекламну компанію спрямовану на залучення більших компаній та великого бізнесу, адже вони можуть стабільно приносити багато грошей. Зʼявились різні Talent Specialists program, Enterprise та інші програми, які допомагають більшим компаніям працювати з платформою та робочими ресурсами, які на ній присутні. Але такого типу компанії чекають на кращий сервіс, комунікацію, відповідальність, та взагалі звикли до співпраці з командами (субпідрядниками), ніж заново збирати нові команди та глибоко залучаючись до їх менеджменту.

Починаючи з 2017 року Upwork спрямував великі зусилля, щоб залучити команди ззовні на платформу та щоб фрілансери, з успішним досвідом роботи із середнім та великим бізнесом, змогли створити на Upwork свою команду. З того часу основний фокус Upwork трохи змінився, проте так само любить агенції та весь час намагається розповісти клієнтам, що працювати з командою краще: як мінімум він вербально та рекламно просуває агенції, як надійних партнерів для компаниій-кліентів, що прийшли на платформу.

Можливість показати клієнту всю наявну експертизу

cards on table

Upwork рекомендує зареєструвати окремий профіль для кожного спеціаліста у вашій команді, хто буде виконувати роботу для клієнта, хоча і не слідкує напряму за цим. А навіщо? Ви повинні розуміти, що можливість показати ваших фахівців, вашу команду, то найбільше вигідно ВАМ. Тільки так клієнт, ще до початку комунікації, зрозуміє, які ви круті.

Окрім того, є досить важлива репутаційна складова на Upwork. Якщо подивитись статті про ризики співпраці з агенціями, то одна з найбільш популярних проблем - так звані shadow workers. Тобто, клієнту не відомо, хто насправді виконує для нього роботу, що може викликати занепокоєння. Та якщо у вас усі члени команди мають свій профіль — клієнт їх бачить і йому спокійно. Звичайно, якщо профілі доглянуті та інформативні 🙂

Більші клієнти = Більші проєкти = Більше грошей

more money with agencies on upwork

Уявімо, якомусь середньому бізнесу потрібно розв'язати питання на пряму не пов'язане з його експертизою, для чого може знадобитись не один фахівець, а, наприклад 4-5. Звичайно, можна напружитись та знайти та найняти професіоналів in-house, менеджера, який всіма керуватиме та інтегрувати у наявну структуру компанії.

На все це потрібен як мінімум час! І чим більше проблема потребує фахівців, тим більше часу. А ще досить багато зусиль і витрат. Давайте виходити з того, що навіть середнього розміру компанія розуміє, що шукати та навчати персонал, займатись people mangement, налаштовувати процеси - це дорого. Часто, потрібні фахівці у даній країні, яких можна знайти швидко, дорожчі. Тому така компанія іде на Upwork, щоб скоротити витрати, зберегти зусилля та пропустити етап формування команди in-house. Компанія ГОТОВА платити трохи більше, ніж поодинокому фрілансеру, якщо ви, як агенція, зробите people management за неї та дасте той необхідний їй результат.

Компанія шукає субпідрядника-партнера з необхідною їй експертизою та з меншими витратами, які мали б піти на те, щоб зробити все in-house, партнера, з яким в ідеалі буде працювати, доки є потреба в таких послугах. І знов-таки, компанія мріє, що за нових потреб та задач, субпідрядник-партнер матиме змогу їх задовольнити (навіть, якщо потрібно знайти та навчити нову людину).

Саме з такої згоди платити більше за менеджмент та працювати якнайдовше виходять “більші гроші”. Зрозуміло, і самі проєкт будуть більші, ніж ті, що може зробити одна людина 🙂

Зверніть увагу, що весь час я розповідаю не про якість і швидкість роботи, які на справді не критично важливі (памʼятаєте, не факт, що клієнт розуміється у цьому напрямку, тому не завжди може оцінити які показники середні по ринку), а про ті проблеми бізнесу, які він вирішує співпрацюючи з агенцією. Зрозуміло, що для когось це очевидно, але для фрілансерів без свідомого бізнес-бекграунду, щось з цього може бути дуже цікавим.

Відкриваємо агенцію

З вищесказаного, робимо висновок, чи треба/можна відкривати агенцію. Її варто відкривати, коли ви можете та розумієте як надавати потрібний сервіс клієнту. Саме тоді, коли ви розумієте, наскільки він важливій та як налаштувати його надання. Коли я кажу про сервіс, я кажу не про вміння робити дизайн чи програмувати, а про вміння формувати команду, керувати командою, налаштовувати процеси та будувати потрібну комунікацію з замовником, нести відповідальність та видавати потрібний результат.

Без цього розуміння та використання своїх переваг ви будете штовхатись ліктями зі звичайними фрілансерами та будете їм програвати, адже при однаковому підході та результаті ви як агенція пропонуєте свої послуги дорожче (чи просто клієнт так може вважати).

Якщо ви фрілансер, який ще ніколи не стикався з керуванням командою, у вас стало забагато роботи та ви почали думати про відкриття агенції — краще просто підніміть свій погодинний рейт — і грошей буде більше, і нерви будуть цілі.

Якщо ви компанія, яка вирішила зробити собі ще один канал продажів, але не готові в нього вкладатись так, щоб закрити потреби клієнта — краще відкладіть Upwork на потім. Тут дуже незворотно працює система репутації: один-два негативних відгуки на початку приведуть до того що нові клієнти вас будуть ігнорувати.

Що ж насправді таке — відкрити агенцію на Upwork? Це можливість обʼєднати та керувати декількома профілями та їх функціоналом на Upwork. Також це - централізований контроль фінансів у розрізі окремих профілів та контрактів. Це - легальна альтернатива тому, щоб робити все те саме через профіль індивідуального фрілансера. Бо така практика є і, здається, вона від нерозуміння, що ж таке "агенція" і які можливости вона дає. Тож пропоную розібратись, які ж є можливості в Агенції на Upwork і її переваги.

Багато профілів — багато ніш — багато інвайтів

Залучаючи клієнта лише через один профіль (як це робить багато невеликих команд-початківців), є проблема, що дуже складно нішуватись. Наразі в одного профілю є можливість бути “присутнім” лише в 3-х нішах (основний та два додаткові так звані "спеціалізовані профілі"). Можливо, для невеличкої команди однакових фахівців цього буде достатньо.

Ще трохи про важливість правильного оформлення профілів. Якщо у профілях напрямки різні — це виглядає дивно. Наприклад, в одному зазначений PHP developer, а в спеціалізованому профілі Web Designer, то або ви "вмієте багато, але добре - нічого” або ви приховуєте що ви не сам, а ціла команда і виходіть спілкування починається з шахрайства, хто знає чи далі піде краще. Поставте себе на місце клієнта.

Якщо ви зробили профілі всім членам команди, кожен профіль можна формувати під конкретну нішу так, щоб Upwork розумів що ЦЕЙ член команди в ЦІЙ ніші спеціаліст. Так ваша аплікація на роботу буде вище у списку рекомендованих Upwork та клієнт матиме змогу прочитати вашу пропозицію.

Важливо якнайчіткіше окреслити вашу експертизу. Тоді клієнт знайде вас за пошуком або скрипти Upwork зарекомендують вас. Усі профілі команди стають таким собі “лід магнітом”. Так кожен "доглянутий" профіль агенції приносить вже “теплих лідів”, які з досить високою ймовірністю конвертуються в активних клієнтів.

Наступне, не те щоб перевага, проте дуже важливо у нашому контексті.👇

Вся Команда має однаковий JSS, бейджи та %.

all agency members on upwork get same badges and jss

Кожен член агенції (навіть ті, які потрапили туди на попередньому тижні) має однакові JSS, бейджи та відсотки комісії Upwork (там є декілька технічних нюансів, але зараз не будем на них зупинятись) такі, які є в агенції загалом.

JSS — це кумулятивний показник успішності виконання всіх контрактів в агенції.

Бейджи бувають Rising Talent, Top Rated, Top Rated Plus та Expert-Vetted. Вони показують ступінь успішності та довгостроковість виконаних контрактів та певною мірою ступень довіри Upwork. На всі ці штуки звертають увагу і Нові клієнти, і сам Upwork при побудові рекомендацій.

Комісії, які бере Upwork з кожної транзакції, поступово знижуються від 20% до 5% в залежності від кількості грошей оплачених клієнтом агенції. Комісії рахуються з урахуванням усіх транзакцій, не важливо за яким контрактом або (та) з яким членом команди вони відбулися. Все це дуууже корисно і зручно.

Можливість працювати за найбільш захищеною моделлю оплати

Найбільш захищена та прозора модель розрахунків с клієнтом на Upwork - Time & Material, тобто погодинна оплата. Для Upwork вона була чи не головна майже з самого початку, тож якщо фрілансер керується усіма рекомендаціями Upwork, дуже малоймовірно, що він не отримає оплату за виконану роботу. Є Upwork Hourly contract protection policy, де написано, що навіть якщо клієнт не може здійснити оплату, то Upwork це зробить за нього. Це стосується і агенцій також, і навіть більше ніж фрілансерів в чомусь. Памʼятаєте “більше грошей”, то й більше ризики якщо агенція їх не отримає.

Я не кажу, що модель оплати Fix Price гірша. У неї є свої переваги, але якщо дивитись з точки зору захищеності, то hourly з використанням Upwork tracker перемагає. З новим невідомим клієнтом за нею працювати спокійніше. Потім є можливість змінити модель за бажанням — клієнти завжди згодні працювати за Fix Price, або як вам зручно.

Окрім того, є ще репутаційне значення роботи з погодинною оплатою. Upwork вважає, що фрілансер, який має на свому рахунку 1к+ відпрацьованих годин, вже гідний довіри та звертає увагу клієнта на це.

Можливість делегувати обов'язки та змінювати можливості кожного члена агенції

Одній людині дуже складно одночасно комунікувати з усіма клієнтами, шукати роботи та писати аплікації на них. І тут вже просто необідно розділити обовʼязки. Здається, нічого складного: дай свій пароль-логін, наприклад, лідгену та хай пише собі... Та треба памʼятати, що Upwork вважає кожен обліковий запис особистим і надання даних акаунта іншій людині вважається порушенням правил. Такі аккаунти Upwork банить навіть без попередження.

Щоб делегувати такого типу можливості, в агенції є можливість налаштування прав та доступів для кожного члена команди. Можна обмежувати права учасників команди до мінімуму, залишивши лише можливість користування трекером часу та бути присутнім тільки у чаті відкритого контракту. Або надати максимум можливостей та зробити члена команди майже рівним по правах із засновником агенції. Можна налаштувати можливість відправляти аплікації (від себе чи від будь-якого іншого члена команди) та розпочинати контракти, проглядати фінансову статистику в деталях, додаватись в чати й ще багато чого. Це надає можливість підлаштувати можливості члена команди на Upwork до його обовʼязків у команді залежно від вашої бізнес-моделі не порушуючи Upwork Terms of Service на базі якої ви співпрацюєте з платформою

Коли треба реєструвати агенцію на Upwork?

Вважаючи на те, що для Upwork дуже важлива репутація — реєструйте як тільки ви розпочали формування команди. Хай репутація росте. З правильним розумінням можливостей, які надає Upwork й ефективним їх використанням, процес становлення команди буде кращим і швидшим.

Але ж як ті можливості зрозуміти?

Це тільки перша стаття цілого циклу. Ми плануємо зробити найбільш повний та докладний опис із поясненням функціональностей, які надає Upwork, доповнений нашим досвідом і інформацією, яку ви навіть не знайдете на самій платформі. То до зустрічі, не перемикайтесь )

More Articles

Не вимикай мозок: як мислити поруч із ШІ
16-10-2025

ШІ спрощує роботу, але уповільнює мислення. Як залишатися творчою й мислячою людиною, коли машини роблять усе.

AI workslop: чому бізнес платить фрілансерам за виправлення помилок ШІ
07-10-2025

AI workslop коштує компаніям тисячі доларів. А фрілансери, що вміють виправляти помилки ШІ, стають більш затребуваними.

Disney Creative Strategy: як ідеї стають реальністю
03-10-2025

Як мислення за методом Діснея дисциплінує креативність і переводить ідеї з фантазії у дію.

Upwork Boost: Підвищення видимості профілю фрілансера
29-09-2025

Порівнюємо Upwork Profile Boost і Available Now: що дає більше видимості, коли варто застосовувати та який буст обрати.

10 постів, які допоможуть почати на Upwork
29-09-2025

Ми зібрали для вас статті, які допоможуть розібратись з ключовими речами — від створення профілю до побудови довгострокових відносин із клієнтами.

Літо 2025 в Etcetera
26-09-2025

Результати літа 2025 в Etcetera: тихий сезон, нові люди в команді, зміни на Upwork і плани на активну осінь.

Відгуки на Upwork: інструмент довіри, якому варто навчитися
22-09-2025

Відгуки на Upwork — ключ до довіри. Дізнайся, як клієнти читають відгуки, як фрілансерам оцінювати клієнтів та як правильно просити фідбек

7 Hats: інструмент мислення, який економить час і нерви
08-09-2025

Як метод 7 капелюхів мислення допомагає бачити повну картину й ухвалювати ефективні рішення фрілансерам та командам.

Upwork: чи перетворився він на платформу pay-to-play?
29-08-2025

Дізнайтеся повну еволюцію системи оплат на Upwork: від комісії 10% до нинішніх 0-15%, а також Connects, Boost та інші платні інструменти.

Upwork Reset 2025: як перезапустити свою стратегію
25-08-2025

5 кроків для оновлення стратегії на Upwork у 2025: навички, ціни, заявки, JSS та нова комісія

Як створити команду, яка не розвалиться під час кризи
22-08-2025

Як побудувати сильну команду, що витримує кризи: Денис Сафонов ділиться уроками за 11 років керування агенцією Etcetera в умовах глобальних викликів.

Upwork Q2 2025: що змінилось і що це означає для фрилансерів
15-08-2025

Upwork Q2 2025 results: fewer clients, bigger budgets, AI at the core, rising paid services, and strategic acquisitions shaping the platform’s future.