Огляд звіту

“SMB Ambitions Barometer 2024” від Payoneer

У цьому звіті Payoneer дослідив труднощі та можливості, з якими малі та середні підприємства стикаються прямо зараз. У співпраці з Oxford Economics Payoneer опитав 3 779 МСБ (малі та середні бізнеси) у 15 країнах, щоб вивчити їхній прогрес, цілі та розчарування. Респонденти представляли компанії більш ніж 16 галузей, від електронної комерції до гірничодобувної промисловості. Такі підприємства є двигунами економіки; тому їх бачення представляє собою широкий погляд на стан глобального бізнесу.

Ми зібрали найцікавіші інсайти та висновки звіту у цьому пості, особливу увагу звернули на тенденції щодо України (увага: у 2024 році вибірка з України склала 64 респонденти, тоді як інших країн - від 200 респондентів, тож це варто пам’ятати при аналізі нижченаведених фактів)

Глобалізація бізнесу зростає

В середньому 46% клієнтської бази МСБ є міжнародною, порівняно з 42% у 2023 році.

Європа є головним напрямком для розширення

26% респондентів планують зростати там протягом наступних 5 років. Україна має найвищу частку міжнародних клієнтів серед усіх досліджених країн - в середньому 61%.

МСБ стикаються з низкою бар'єрів..

.. при виході на нові ринки, включаючи вартість ведення бізнесу, юридичні та регуляторні вимоги, мовні та культурні бар'єри.

Підприємства недостатньо підготовлені до макроподій

Понад 40% кажуть, що не готові до геополітичних конфліктів, бойкотів продукції тощо. Звіт згадує "постійні конфлікти на Близькому Сході" та "російсько-українську війну" як частину турбулентного геополітичного середовища, яке впливає на МСБ.

Бар'єри для міжнародної експансії серед українських МСБ:

  • Місцеві обмеження та санкції: 41%
  • Зовнішні події/збої: 41%
  • Нестабільні фінансові показники: 42%
  • Обмежені особисті чи професійні мережі: 37%

Українські бізнеси відзначають наступні переваги від виходу на глобальний ринок (порівняно зі світовими показниками):

  • Доступ до нових клієнтів: 64% (світ: 56%)
  • Інновації: 58% (світ: 56%)
  • Доступ до постачальників: 53% (світ: 53%)
  • Фінансові показники: 52% (світ: 51%)
  • Доступ до якісних ресурсів: 50% (світ: 51%)
  • Доступ до капіталу: 47% (світ: 47%)
  • Контроль над ціноутворенням: 42% (світ: 45%)
  • Здатність знаходити та утримувати таланти: 38% (світ: 45%)

ехнології допомагають у глобалізації

76% підприємці вважають, що темпи технологічних змін сприяють інноваціям в їхніх компаніях.

Зростає використання ШІ

Майже дві третини опитаних компаній планують використовувати або пілотують ШІ для різних бізнес-процесів.

Використання ШІ в Україні в деяких сферах є дуже логічним, а в деяких неочікуваним (порівняно зі світовими показниками):

  • Покращення мерчандайзингу: 31% (світ: 23%) – великий відсоток навіть із великою різницею респондентів. Відповідно робимо висновок, що в Україні знайшли класний спосіб застосування. Цікаво почитати про це? Чи можливо, поділитесь своїми думками?
  • Покращення управління запасами: 22% (світ: 23%)
  • Покращення обслуговування клієнтів: 19% (світ: 26%)
  • Прогноз трендів: 19% (світ: 22%)
  • Аналіз конкурентів: 17% (світ: 22%)
  • Оптимізація ланцюга постачання: 16% (світ: 22%)
  • Створення контенту: 13% (світ: 24%)
  • Локалізація і переклад контенту: 9% (світ: 22%)

По факту, ми (українці) досі відстаємо у впроваджені ШІ. Тож, тут ваш вихід та нові можливості!

Загалом, за статистикою звіту - половина бізнесів по світі ще не розуміють, ані куди той ШІ застосувати, ані хто буде його імплементувати. 43% МСБ зазначають, що їм важко ефективно впроваджувати нові технології у свою діяльність та 44% зазначають, що їм важко знайти потрібних людей, які б допомогли це зробити

Кібербезпека стає пріоритетом

кількість респондентів, які вважають зниження кіберризиків ключовою бізнес-метою, зросла на 63%. Також варто зазначити, що не зважаючи на тренд глобалізації, який дозволяє наймати співробітників задешево з малозабезпечених країн, персонал обирають серед місцевих із метою підтримати національну економіку. При цьому, цікавий момент, на який ми також звернули увагу, що опитані підприємства надають перевагу закордонним постачальникам (підрядникам), аніж місцевим. В Україні розподіл співробітників, яких планують найняти цьогоріч, відбувається так: 54% місцеві, 27% регіональні, 20% міжнародні.

Змінюються глобальні платіжні тренди

МСБ отримують/надсилають менше платежів з/до США, Китаю та Канади, але більше з/до Бразилії, Індії, Японії та Німеччини. Компанії в Україні найбільше надсилають та отримують платежів до/з США, Польщі та Німеччини.

More Articles

Зростання ринку фрілансу 2025: ключові тренди та можливості
08-02-2025

Зростання ринку фрілансу 2025 набирає обертів! Дізнайтеся про тренди, платформи та стратегії для успіху у сфері фрілансу.

Тренди Upwork 2025: які навички визначатимуть успіх?
02-02-2025

Найпопулярніші навички фрилансу на Upwork у 2025 році: AI, UX/UI, маркетинг і консалтинг. Дізнайтеся, як залишатися конкурентним!

Культурні відмінності: співпраця на глобальному ринку
29-01-2025

Як враховувати культурні відмінності у роботі з клієнтами з різних країн. Поради для ефективної співпраці на глобальному ринку.

Цінності, що об'єднують Etcetera
28-01-2025

Дізнайтеся про цінності Etcetera, такі як свобода, прозорість та ініціативність, що формують культуру нашої команди.

Безкоштовні курси ШІ: вивчайте основи вже сьогодні
28-01-2025

Дізнайтеся про безкоштовні курси ШІ від Udacity, Google та Coursera. Вивчайте основи штучного інтелекту вже сьогодні!

Цілі, що змінюють життя: покрокова інструкція для результату
21-01-2025

Досягайте життєвих цілей легко! Покрокова інструкція, SMART-методи та поради для реальних змін уже тут.

Підводимо підсумки року: що важливіше досвід чи фінанси
15-01-2025

Дізнайтеся, як підвести підсумки року, оцінюючи фінансові результати та професійний досвід для майбутнього зростання

Фрілансер у публічному просторі: гай на щодень
26-12-2024

Як фрилансеру залишатися помітним онлайн: поради та щоденні активності для просування особистого бренду.

Etcetera осінь 2024 у цифрах
12-12-2024

Дізнайтеся про осінні оновлення Etcetera: зміни на Upwork, інструменти ШІ, досягнення команди та результати продажів. Наші плани на зиму вже в дії!

Фрілансер у публічному просторі: що писати про себе
09-12-2024

Дізнайтеся, як фрілансери можуть створювати ефективні профілі та контент для залучення клієнтів і розвитку бренду у публічному просторі.

Оновлення UpWork за осінь 2024
09-12-2024

Оновлення Upwork осені 2024: зміни JSS, Profile Insights, відеосупроводи та інструменти для ефективної співпраці.

Як бургер і кебаб стали частиною UI-дизайну
09-12-2024

Як "їстівні" іконки, такі як гамбургер-меню, змінили UI-дизайн. Історія та креативні інтерпретації.