Рейтинг успішності завдань (Job Success Score, JSS) — це важливий показник на Upwork, який відображає загальну задоволеність клієнтів роботою фрілансера. Цей показник розраховується на основі кількох чинників, зокрема відгуків клієнтів та успішності завершених робіт. JSS оновлюється щодня на основі 6-, 12- та 24-місячних періодів, а у профілі фрілансера завжди відображається найвищий рейтинг з цих періодів.
Відгуки від клієнтів є одним із важливих елементів формування репутації фрілансера, проте не всі клієнти до кінця розуміють, як формується рейтинг фрілансера і що саме їхні оцінки мають на нього значний вплив.
По-перше щодо рейтингів:
Наприклад: коли клієнт оцінює роботу в своєму профілі, він виставляє фідбек за п’ятьма шкалами, де Upwork могу каже, що 5 зірочок — це чудова робота, 4 зірочки — нормальна робота тощо. У реальності Upwork, на відміну від реального життя, 4 зірочки негативно впливають на JSS фрілансера, знижуючи середній рейтинг. Таким чином, якщо клієнт ставить усюди 4 зірочки, це і знизить JSS і негативно позначитися на репутації, і буди виглядати, ніби з тобою щось не так.
В цілому, до цих оновлень фрілансери Upwork роками могли тільки здогадуватись, як формується та що впливає на JSS. Хороша новина, що розібравшись із новими оновленнями у нас з’явилось досить чітке розуміння, як він складається і які важелі тягнути, щоб покращити свій рейтинг. Ділимось своїми спостереженнями.
З вересня 2024 року Upwork впровадив важливу зміну в політиці щодо JSS. Компанія оголосила про припинення функції видалення відгуків для фрілансерів зі статусом Top Rated та Top Rated Plus. Раніше ця можливість дозволяла фрілансерам видаляти негативні відгуки, які могли негативно вплинути на їхній рейтинг. Наразі Upwork прагне зробити систему оцінювання прозорішою, тож усі відгуки — позитивні та негативні — залишатимуться видимими на профілі фрілансера.
Крім того, Upwork представив новий інструмент під назвою Job Success Insights, який надає чітку інформацію щодо складових рейтингу JSS, вимог до його підтримки та чинників, які на нього впливають. Зокрема, тепер фрілансери можуть краще розуміти, як поліпшити свій рейтинг та підвищити свою репутацію на платформі.
JSS тепер оновлюється щоденно (раніше — раз на два тижні), тож зміни в рейтингу після закриття контракту відбуваються миттєво.
При реєстрації на Upwork рейтинг відсутній, але він з’являється після виконання 2 контрактів або роботи з 2 клієнтами протягом 24 місяців. Деякі контракти не впливають на рейтинг — цю інформацію можна знайти у вкладці Score requirements/Recent jobs.
Перший і очевидний елемент JSS – Client satisfaction – ті самі зірочки, які ми збираємо. Тут ми бачимо, як вони формуються:
Наступний момент, який нас здивував, це вплив тривалості контракту на JSS. Через вкладку Long-term relationships можна дізнатися основну інформацію щодо своїх контрактів.
Ось тут радимо читати уважно і звернути особливу увагу, бо цей інструмент допоможе вам регулювати ваш рейтинг. Кожні 90 днів Upwork дозволяє клієнтам залишати новий фідбек, який має той самий вплив на рейтинг, що й відгук після завершення контракту. Раніше нам доводилось перевідкривати контракти, а тепер ми просто можемо попросити клієнта дати новий фідбек і покращити свій рейтинг. Так само у поганій ситуації (наприклад, нам лишили поганий фідбек при закритті контракту) ми можемо піти до поточних клієнтів та попросити у них відгук, щоб повернути JSS.
Наступний важливий момент – роботи з вищою оплатою мають більший вплив на ваш рейтинг (Higher earnings), тобто виконуючи один контракт ви можете зарахувати це як більший обсяг роботи, по типу 1,5 “роботи” (в залежності від вартості виконання) і ось як це працює:
Upwork також змінив політику щодо тривалих контрактів. Раніше довгі контракти сприймалось платформою, ніби “щось не так”, бо Upwork хотів активності з точки зору відкриття та закриття контрактів. Тому багато фрілансерів напрягало клієнтів та перевідкривали контракти. Тепер на Contract length вкладці ми бачимо, що Один контракт кожні 90 днів враховується як додаткова «робота», за яку можна отримати зірочки і що вплине на JSS (максимум до 8 «робіт» в одному контакті).
Якщо подивитись на останні два важеля JSS - Higher earnings та Contract length - то виходить наступне: якщо ми кожні 90 днів отримуємо оплату 1001+ долар, то кожен такий період буде оцінюватись як 1,5 “роботи”. І це може відбутись 8 раз (24 місяці), тільки тоді є сенс закривати контракт. Це значить, що 1 контракт терміном в 24 місяці рахуватиметься UpWork як 12 робіт. Плюс ми фізично можемо отримати додаткові фідбеки (цілих 8!) до закриття контракта.
1 контракт терміном в 24 місяці рахуватиметься UpWork як 12 робіт
Наша команда протягом 8 років тестувала різні гіпотези і ми не впевнені чи працювала ця схема раніше. Проте зараз можемо стверджувати, що все прозоро! Тепер у фрілансерів більше можливостей виправити JSS, який сильно впливає на ранжування UpWork.
Тепер у фрілансерів більше можливостей виправити JSS, який сильно впливає на ранжування UpWork.
Остання вкладка Ineligible jobs - роботи, які не мають вплив на JSS. Тепер ми точно знаємо, що роботи без фідбека не впливають на JSS.
Ще одним нововеденням осені стала неможливість видаляти фідбек, тепер це може зробити лише служба підтримки по дуже поважним причинам)
Звичайно, на разі не все до кінця зрозуміло і багато факторів, які ми все ще не можемо проконтролювати, але на разі ми точно маємо інструмент, яким можемо корегувати JSS. Відкривайте Job Success insights у себе в профілі та ви побачите чітко та по поличках, з чого складається ваш рейтинг, що на нього повпливало, та де є можливість його підтягнути.
Для тих, чий JSS різко знизився, важливо зрозуміти, як його можна підвищити в межах нової системи.
Все просто! Отримайте новий фідбек від клієнтів: навіть якщо контракт ще не закритий але він триває більше 90 днів, попросіть клієнта залишити відгук — це допоможе оновити рейтинг.
Важливо пам’ятати, що рейтинг на платформі — це лише одна з частин успіху. Робота над покращенням сервісу, зосередженість на потребах клієнтів та вдосконалення своїх навичок залишаються головними факторами, що допоможуть досягти стійких результатів на Upwork.
Зростання ринку фрілансу 2025 набирає обертів! Дізнайтеся про тренди, платформи та стратегії для успіху у сфері фрілансу.
Найпопулярніші навички фрилансу на Upwork у 2025 році: AI, UX/UI, маркетинг і консалтинг. Дізнайтеся, як залишатися конкурентним!
Як враховувати культурні відмінності у роботі з клієнтами з різних країн. Поради для ефективної співпраці на глобальному ринку.
Дізнайтеся про цінності Etcetera, такі як свобода, прозорість та ініціативність, що формують культуру нашої команди.
Дізнайтеся про безкоштовні курси ШІ від Udacity, Google та Coursera. Вивчайте основи штучного інтелекту вже сьогодні!
Досягайте життєвих цілей легко! Покрокова інструкція, SMART-методи та поради для реальних змін уже тут.
Дізнайтеся, як підвести підсумки року, оцінюючи фінансові результати та професійний досвід для майбутнього зростання
Як фрилансеру залишатися помітним онлайн: поради та щоденні активності для просування особистого бренду.
Дізнайтеся про осінні оновлення Etcetera: зміни на Upwork, інструменти ШІ, досягнення команди та результати продажів. Наші плани на зиму вже в дії!
Дізнайтеся, як фрілансери можуть створювати ефективні профілі та контент для залучення клієнтів і розвитку бренду у публічному просторі.
Оновлення Upwork осені 2024: зміни JSS, Profile Insights, відеосупроводи та інструменти для ефективної співпраці.
Як "їстівні" іконки, такі як гамбургер-меню, змінили UI-дизайн. Історія та креативні інтерпретації.