Як визначити потреби клієнта

Сьогодні бізнеси в США відзначають день, коли вони ближче знайомляться зі своїми клієнтам - Get to know your customers day.

Навіщо потрібно визначати потреби клієнта?

  1. Якщо ми розуміємо клієнта – то даємо йому те, чого він хоче.
  2. Коли ми даємо те, чого хоче клієнт – ми робимо його щасливим
  3. А клієнт хоче бути щасливим, тому він прийде до нас ще.

Які бувають потреби у клієнта?

Використовуючи всім знайому піраміду Маслоу, давайте подивимось, які є потреби у клієнтів з точки зору співпраці з фрілансером.

  1. Фундамент – функціональна вигода. Ці потреби ми задовольняємо ще під час першого дзвінку:
  • Чи професійно виглядаємо?
  • Чи підходить ціна?
  • Чи є у нас хороший рейтинг і відгуки?
  1. Наступний щабель – це відповідність очікуванням, тобто що має клієнт після початку співраці:
  • Чи достатньо професійними ми виявились?
  • Чи дотримуємось дедлайнів?
  • Чи правильно був оцінений бюджет?
  1. Третя сходинка – сервіс і простота. Коли ми працюємо вже деякий час разом, клієнт починає аналізувати:
  • Чи зручно йому користуватися інструментами, що ми запропонували (можливо було б краще змінити мессенджер або наприклад використовувати notion замість trello, etc)
  • Чи достатній рівнеь комунікації та прозорість?
  • Чи ми є командою, яка може “закрити будь-які потреби”. Наприклад, якщо прийшов за дизайном, а ми потім можемо зробити розробку і написати контект написати і побудувати маркетингову стратегію, то це йому буде супер зручно. Також для сервіса важливо озмовляти з клієнтами правильним tone of voice, який може бути з кожним трохи різним.
  1. Четверта сходика – довіра. Вона виникає з часом співпраці. Що для цього необхідно:
  • Забезпечити всі попередні потреби (як і на будь-якому попередньому щаблі піраміди потрібно закрити “нижчі” потреби перед тим, як переходити до “вищих”)
  • Бути обережними з “особистою інформацією”
  • Не приховувати своїх “факапів”
  1. Передостання сходинка – стратегія. Ми її розроблямо разом з клієнтом з метою:
  • Показати, що ми з клієнтом “по одну сторону барикад”
  • Довести, що ми не менш зацікавлені в продукті, ніж сам клієнт
  • Перевести відносини з “замовник-виконавець” в “партнери”. Часто на Апворк приходять за виконанням одного завдання, але навіть тоді клієнти шукають собі партнерів, навіть якщо про це не знають ще. 🤫
  1. Нарешті, коли ми досягаємо вершини пірамиди – настає WOW effect. Тепер клієнт вже впевнений в нашому професіоналізмі, йому зручно з нами працювати, він довіряє і вважає нас своїми партнерами. Тоді клієнт перетворюється на справжнього амбасадора вашого бренду – рекомендує клієнтів і приходить з новими проєктами.

Тобто, спочатку ми закриваємо базові раціональні потреби клієнта, такі як безпека, комфорт, надійність. І лише потім працюємо з емоційними потребами, такими як статусність і новизна.

Як зрозуміти, які потреби зараз у вашого клієнта?

Гортайте карусель - там питання, які клієнти задають при різних рівнях потреб.

More Articles

Як змінюється SEO в епоху AI
21-10-2025

ШІ трансформує пошук. Дізнайтеся, як SEO розвивається в AEO та GEO, де видимість означає цитування у відповідях ШІ, а не лише рейтинг у результатах

Не вимикай мозок: як мислити поруч із ШІ
16-10-2025

ШІ спрощує роботу, але уповільнює мислення. Як залишатися творчою й мислячою людиною, коли машини роблять усе.

AI workslop: чому бізнес платить фрілансерам за виправлення помилок ШІ
07-10-2025

AI workslop коштує компаніям тисячі доларів. А фрілансери, що вміють виправляти помилки ШІ, стають більш затребуваними.

Disney Creative Strategy: як ідеї стають реальністю
03-10-2025

Як мислення за методом Діснея дисциплінує креативність і переводить ідеї з фантазії у дію.

Upwork Boost: Підвищення видимості профілю фрілансера
29-09-2025

Порівнюємо Upwork Profile Boost і Available Now: що дає більше видимості, коли варто застосовувати та який буст обрати.

10 постів, які допоможуть почати на Upwork
29-09-2025

Ми зібрали для вас статті, які допоможуть розібратись з ключовими речами — від створення профілю до побудови довгострокових відносин із клієнтами.

Літо 2025 в Etcetera
26-09-2025

Результати літа 2025 в Etcetera: тихий сезон, нові люди в команді, зміни на Upwork і плани на активну осінь.

Відгуки на Upwork: інструмент довіри, якому варто навчитися
22-09-2025

Відгуки на Upwork — ключ до довіри. Дізнайся, як клієнти читають відгуки, як фрілансерам оцінювати клієнтів та як правильно просити фідбек

7 Hats: інструмент мислення, який економить час і нерви
08-09-2025

Як метод 7 капелюхів мислення допомагає бачити повну картину й ухвалювати ефективні рішення фрілансерам та командам.

Upwork: чи перетворився він на платформу pay-to-play?
29-08-2025

Дізнайтеся повну еволюцію системи оплат на Upwork: від комісії 10% до нинішніх 0-15%, а також Connects, Boost та інші платні інструменти.

Upwork Reset 2025: як перезапустити свою стратегію
25-08-2025

5 кроків для оновлення стратегії на Upwork у 2025: навички, ціни, заявки, JSS та нова комісія

Як створити команду, яка не розвалиться під час кризи
22-08-2025

Як побудувати сильну команду, що витримує кризи: Денис Сафонов ділиться уроками за 11 років керування агенцією Etcetera в умовах глобальних викликів.